Piatok 29.03.2024
Dnes má meniny 
Miroslav
°C
04.05.2019 11:45

Hrozí Žiline dopravný kolaps?


Snímka zo stretnutia žilinského primátora Petra Fiabáne s ministrom dopravy Árpádom Érsekom.


Na túto tému diskutoval primátor Žiliny Peter Fiabáne s ministrom dopravy SR Árpádom Érsekom.


Spustenie nového viac ako 11-kilometrového diaľničného úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka môže mať obrovský dopad na dopravnú situáciu v meste. Dôvodom je meškajúca výstavba diaľničného privádzača do Žiliny a komplikácie spojené s výstavbou nadväzujúceho úseku s tunelom Višňové. Žilina sa obáva zvýšeného náporu áut, ktoré budú mestom prirodzene prechádzať. Radnica preto iniciovala stretnutie na ministerstve dopravy.

Žilinský primátor Peter Fiabáne na tohtotýždňovom stretnutí s ministrom dopravy Árpádom Érsekom zrekapituloval problémy, ktoré sú z pohľadu mesta rizikom po spustení úseku diaľnice. „Za najzásadnejší problém považujeme aj samotný privádzač z úseku Lietavská Lúčka. Naše miestne cesty nie sú v tejto situácii pripravené na zvýšený nárast tranzitu a obávame sa tzv. lievikového efektu, ktorý môže v tomto prípade nastať,“ uviedol Fiabáne. V tejto súvislosti vypracovalo mesto spolu so Žilinskou univerzitou štúdiu dokumentujúcu možnosť negatívnych dopadov spustenia diaľnice bez tunela Višňové a jej výsledky prezentovalo vedeniu rezortu. Po preštudovaní požiadaviek a návrhov riešenia minister dopravy prisľúbil mestu pomoc.

Na stretnutí sa okrem uvedeného prezentoval i spoločný záujem a postup pri modernizácii železničného uzla Žilina, ktorý by okrem rekonštrukcie železničnej trate mal výrazne pozitívne zasiahnuť aj do cestnej infraštruktúry (dopravné spojenie ulice 1. mája a ulice Ľavobrežnej). Za úspech z rokovania považuje mesto i jasné stanovisko ministerstva o podpore žilinských projektov v oblasti verejnej dopravy v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. V najbližších rokoch by mali byť finančne podporené prípravné a projekčné práce týkajúce sa výstavby a modernizácie údržbovej základne trolejbusov DPMŽ, modernizácie infraštruktúry trolejbusovej dráhy a meniarní ako aj výstavby nových trolejbusových tratí a obratísk v celom meste. V ďalšom kroku sa bude rozhodovať o finančnej podpore samotnej realizácie týchto stavieb. Podmienkou je dostatočná alokácia v prioritnej osi pre verejnú osobnú dopravu.

Autor: Barbora Zigová, hovorkyňa mesta


komentáre
SHOW ALL
podobné
15.11.2017
Efektívnejšie a lacnejšie cestovanie prinesie integrovaná doprava
Žilinský samosprávny kraj intenzívne pracuje na projekte zavedenia integrovanej dopravy, ktorý počíta so spustením systému v roku 2019 v prvej etape na Kysuciach a Hornom Považí, následne v Turci, Liptove a na Orave.
viac
30.09.2018
Dopravná situácia v Žiline je neúnosná, mesto žiada okamžité riešenie
Žilinu trápi kolaps dopravy. Môže za to jednak oprava Mostnej ulice a tiež spustenie svetelnej signalizácie pri novootvorenom obchodnom dome s nábytkom na výpadovke do Martina.
viac
13.02.2020
Rok 2020 prinesie v Starej Ľubovni aj ďalší rozvoj cyklistickej infraštruktúry
Vďaka dotáciám Ministerstva dopravy a výstavby SR pribudne na území mesta nielen ďalší úsek cyklotrasy, ale aj nové cyklistické stojany a cykloprístrešky. Informovala o tom koordinátorka projektov Miriama Varcholová z tamojšieho mestského úradu.
viac
01.03.2021
IDS BK rozšíria do ďalších obcí v Trnavskom kraji
Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji (IDS BK) rozšíria do ďalších obcí v Trnavskom kraji.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa
Mal by sa zakázať vstup utečencov do Európy?
Áno, môžu medzi nimi byť teroristi.
77.02 %
Nie som si istý/istá, ale nemali by sme ich do SR pustiť.
3.13 %
Nie, sú to ľudia, ktorí utekajú pred hrôzami vojny a potrebujú pomoc.
19.85 %