Piatok 19.04.2024
Dnes má meniny 
Jela
°C
15.02.2018 04:55

Bajan a Konrad o koridore budúcej električky


Ilustračná snímka.


Centrálna rozvojová os Petržalky, definovaná koridorom budúcej električky ako súčasti nosného dopravného systému (v minulosti koridor pre metro), ale aj Chorvátskym ramenom je pre Petržalku vzácnym územím, ktoré by malo tvoriť jej chrbticu, jej kľúčovú os. Názory na jej budúce využitie sa rôznia.


Ani odborníci sa nevedia zhodnúť na funkciách, ktoré by mala ponúkať a vo verejnosti taktiež rezonujú viaceré pohľady.

Preto je diskusia na tieto témy veľmi potrebná, ba nevyhnutná. Popri mienke širokej verejnosti ako budúceho užívateľa tohto verejného priestranstva sú smerodajné odporúčania odborníkov z oblasti životného prostredia, architektúry, urbanizmu a v neposlednom rade aj dopravy, keďže súčasťou riešeného územia bude aj samotná električka. Aj keď tá ako taká nie je súčasťou urbanistickej štúdie „Centrálna rozvojová os“ a jej príprava postupuje samostatným územným a stavebným konaním, nedajú sa tieto dva prvky úplne oddeliť. Na oboch procesoch nepretržite spolupracuje mesto aj s mestskou časťou na úrovni odborníkov z oddelenia územného rozvoja a dopravy petržalského úradu.

Starosta Petržalky Vladimír Bajan sa dnes (15. februára) stretol s hlavnou architektkou Bratislavy Ing. arch. Ingrid Konrad, aby sa navzájom informovali o aktuálnom stave krokov a procesov v tejto oblasti. Hlavná architektka predstavila starostovi stav prác na urbanistickej štúdii „Centrálna rozvojová os“, ktorá je momentálne v štádiu posudzovania a pripomienkovania zadania. Starosta informoval, že toto zadanie bolo predmetom rokovania odbornej komisie petržalského miestneho zastupiteľstva, ktorá ju odporučila schváliť.

Konrad ďalej starostu Petržalky oboznámila s procesom participácie, ktorý považuje za jeden z najväčších a najrozsiahlejších v histórii mesta. V minulosti sa uskutočnili aj za účasti Petržalky viaceré aktivity, či už išlo o pripomienkovanie ideovej urbanistickej súťaže, prieskum verejnej mienky priamo v okolí Chorvátskeho ramena, V. Draždiaka či Sadu J. Kráľa, dotazník v rámci Dní Petržalky či stretnutí s obyvateľmi, ale aj workshopy s odbornou verejnosťou na témy Zeleň a životné prostredie, Architektúra, urbanizmus a verejné priestory či Mobilita. V súčasnosti sa môže verejnosť zapojiť do participácie vyplnením dotazníka na webstránke, ktorú za týmto účelom mesto vytvorilo – www.participacia-petrzalka.bratislava.sk. Pripravené sú aj ďalšie aktivity.

„Názory obyvateľov i návštevníkov Petržalky sú pre nás vzácnym zdrojom a inšpiráciou, odporúčania odborníkov sú pre nás vodítkom a návodom, ako postupovať ďalej pri našich rozhodnutiach. To všetko však musíme zasadiť aj do kontextu širších súvislostí a najmä do kontextu budúcnosti,“ povedal na stretnutí Vladimír Bajan. Spolu s hlavnou architektkou sa zhodli na tom, že minimálne rovnako ako participatívny proces je dôležité prevzatie zodpovednosti a prijatie rozhodnutí zo strany kompetentných, v tomto prípade samosprávy mesta i mestskej časti tak, aby nešlo o participáciu len pre participáciu a aby sa celý proces umelo a zbytočne donekonečna nenaťahoval. Konečné riešenie by malo byť v súlade tak s očakávaniami verejnosti, ako aj dostupnými možnosťami a schopnosťami samosprávy a všetkých zainteresovaných a zároveň aj do budúcnosti predstavovalo naozaj modernú alternatívu využitia tohto významného územia. Ako dodal starosta bol by rád, aby sa nezopakovali niektoré chyby, ktoré je už teraz vidieť pri prvej etape električky, keď cestujúci využívajú parkoviská okolitých obytných budov, nechávajú tu autá a prestupujú z nich na električku, čím zaberajú miesta tunajším rezidentom. „Kombinácia odsúvania riešenia parkovacej politiky, nedostatočného riešenia električky v celom svojom kontexte či nedôslednosť pri predaji pozemkov v dotknutej lokalite sa Petržalke môže vypomstiť, preto by súčasní komunálni politici – vrátane poslancov mestského i miestneho zastupiteľstva – mali naozaj uvažovať a konať nad rámec okolia svojho bydliska, nad rámec tohto volebného obdobia či niektorých osobných a skupinových záujmov,“ uzatvára V. Bajan.

Autor: (ts-mu petrzalka)


komentáre
SHOW ALL
podobné
08.03.2017
HB Reavis plánuje v Bratislave vybudovať nadzemnú elektrickú dráhu
Developer HB Reavis, ktorý má v Bratislave vybudovať novú autobusovú stanicu, plánuje prepojiť lokalitu Nivy s mestskou časťou Petržalka pomocou elektrickej nadzemnej dráhy. Informovali o tom denníky Nový Čas a Hospodárske noviny.
viac
22.12.2017
Po Komenského ulici v Košiciach už jazdia električky
Mesto Košice ako investor a Eurovia SK, viackrát v minulosti avizovali že po zmodernizovanej trati na Komenského ulici začnú premávať električky najneskôr do konca roka. Do začiatku najkrajších sviatkov v roku ostávajú ešte tri dni, električky však po Komenského ulici začali jazdiť už 21. decembra.
viac
17.02.2020
V tomto týždni by mali spustiť premávku električiek do Dúbravky
V Bratislave by mali v tomto týždni začať jazdiť električky po zrekonštruovanej časti Karlovesko-dúbravskej radiály až do mestskej časti Dúbravka. Predpokladá to hlavné mesto i Dopravný podnik Bratislava (DPB) presný termín spustenia premávky však zatiaľ neuviedli.
viac
18.11.2020
Pri Šafárikovom námestí vznikol nový prestupný uzol MHD
Pri Šafárikovom námestí v Bratislave vznikol nový prestupný uzol MHD. Informuje o tom Dopravný podnik Bratislava s tým, že ide o ďalšie zlepšenie dopravy v centre hlavného mesta.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa
Mal by sa zakázať vstup utečencov do Európy?
Áno, môžu medzi nimi byť teroristi.
77.06 %
Nie som si istý/istá, ale nemali by sme ich do SR pustiť.
3.10 %
Nie, sú to ľudia, ktorí utekajú pred hrôzami vojny a potrebujú pomoc.
19.84 %